...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

lördag 6 februari 2010

Djur...

...betyder så oerhört mycket för mig. Om inte någon stoppade mig skulle jag säkert ha ett helt zoo här hemma. De finns de som påstår att jag är totalt osocial om det dyker upp ett djur i min närhet. Då har jag all fokus på dem.

Ni som har följt min blogg sen jag startade den i augusti 2007 har blivit mer eller mindre terroriserade med berättelser om Evert (Gul, född 1993. Lämnade oss tyvärr den 16 april 2010) och Ronjas (Grå, född 2001) bravader. Och jag har gjort mitt bästa för att hänga ut dem offentligt här på bloggen.





De är mina ögonstenar, trots att de bara är bonnkatter, och de behandlas som barnungar. Ronja för tex inte vara ute på nätterna. Då kan jag inte sova...

Men då man har husdjur så händer ibland det där oundvikliga som man aldrig vill ska hända. Man förlorar dem. Och bakom mig har jag två älskade vovvar som jag älskade och saknar oerhört mycket. Två små papillons: Tim (Överst, 1993-2008) och Topas (Som egentligen var min brors. 1977-1990)


Jag skrev för några dagar sedan om att vi varit och hälsat på vänner som hade 8 hundvalpar hemma. Jag skulle så gärna vilja ha en hund. Det är någonting som inte stämmer när man bor på landet och inte har en hund. Det fattas mig liksom. Men eftersom vi båda jobbar heltid och det är inte rättvist för en hund att spendera massor av tid hemma ensam så avstår vi från att skaffa en.

Det finns möjlighet att ha rastgård här, men det är ändå inte rätt mot en hund att låta den stå där timme ut och timme in och undra varför vi överger den...

Men en dag ska jag ha löst detta problem och då ska jag presentera min egna jykke här på min sida.
Jag lovar...

12 kommentarer:

  1. Har aldrig haft djur tidigare i mitt snart 60 åriga liv. Men gav dotter en katt när hon fyllde 11 år. Nu när hon flyttade fick han vara kvar hos oss, hon bor mitt i stan. Men har funderat på en liten vovve när jag får pension. Kram

    SvaraRadera
  2. Vad då bara bonnkatt Dom är fina tycker jag.Du resonerar förnuftigt Man ska inte ha hund om man är borta hela dan.Nu vet inte jag vad för jobbni har.Det finns dom som har möjlighet att ha hund med sig på jobbet.Kram

    SvaraRadera
  3. Svar: Nej, chokladfontänen gick inte sönder. Chokladen blev bara så tjock och klumpig att skruven i mitten som matar upp all choklad till toppen blev igenkladdad och inte kunde snurra. Så efter jag hade plockat isär den och gjort rent den provade jag den igen och den fungerar =)

    Kram

    SvaraRadera
  4. Samma här. De fattas alltid om man en gång har haft dem. Håller tummarna för dig (och mig själv..)och vovven.
    Sv. Jaa, och jaa det var/är det! :-D

    SvaraRadera
  5. Håller med dig om att saknaden är stor när man mister ett djur och att det är inte lätt att ha djur när man jobbar så mycket. Det kommer till din tur då det blir en hund omigen för dig också. De var riktigt fina dina hundar. Härliga färger på katterna. Ha det bra och jonna lugnt!

    SvaraRadera
  6. Ja vi hade kul.Kram!

    SvaraRadera
  7. Mina är också bara bonnkatter men jag älskar de jättemycket.
    Härligt med djur!!
    Kram

    SvaraRadera
  8. Att vara djurvän betyder mycket och säger mycket om personen. Var rädd om dina egenskaper men ta inte på dig för mycket. //Remington

    SvaraRadera
  9. Så underbart med djur! mitt hem är tomt utan djur men jag kan inte heller ha vovve då jah inte är hemma. Kissen Cesare går bra han klarar sig på ett annat sätt..
    Pst...Jag behöver hjälp!! Hur i all sin dar får jag in något i sidkolumnen på min nya blogg, Bloglovin t.ex...Jag är ju helt urbota dum...Kramiz

    SvaraRadera
  10. Djur skulle jag nog inte heller kunna få för mycket av. För tillfället har vi ju en katt, tre sköldpaddor och lite fiskar. Men man måste ju ha tid för dem också och det är därför som vi inte känner att vi kan skaffa en hund, även om det skulle vara jätte kul.

    SvaraRadera
  11. Jag skulle med vilja ha hund. Och idag får jag iallafall passa en :)

    SvaraRadera
  12. Sötiskissar du har! Har faktiskt alltid haft hund innan och var lite emot att skaffa katt men eftersom jag inte har möjlighet att rasta vovvsen så skaffade jag en kisse istället. Så underbara och coola djur! Det blir ju ens bäbis hur man än vänder och vrider på det! Så jag förstår!

    SvaraRadera