...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

tisdag 9 mars 2010

Vaknade mer utvilad...

...i morse än vad jag gjort på länge, länge.
Jag sträckte på mig, mornade mig och var förundrad över att jag vaknat före väckarklockan för en gång skull. Kände mig underbart pigg!
Jag såg framför mig en strålande underbar tisdag och så vände jag på huvudet och de stora röda siffrorna på digitalklockan lös mot mig:
23:08

Eh...? Jag hade sovit i lite mer än en timma.

Men lite lycklig blev jag allt då jag insåg att jag kunde ta och puffa upp kudden och gosa in mig i duntäcket och ägna mig åt min favorithobby i ytterligare några timmar.

Klockan 04:50 gick väckarklockan i gång och jag kände mig som något som just hade blivit överkört av tåget...

Jag är inte människa än.

5 kommentarer:

  1. Så kände jag mej vid 4.30 oxå. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja, är det inte märkligt? Somnar man om en halvtimme innan klockan ringer så är man ju helt förstörd!

    SvaraRadera
  3. Sånt brukar hända mig med, när jag har jobbat natten och skall sova på dagen, kan vakna efter nån timma och tro att det redan är eftermiddag ;)

    SvaraRadera
  4. Jag har provat med att stiga upp när man vaknar så där i ottan, det har alltid resulterat i att jag somnar på soffan i kafferummet sen...

    SvaraRadera
  5. Ja, det är konstigt det där. Undrar vad det beror på? Kan väl inte bara vara var i sömncykeln man vaknar?

    SvaraRadera