...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

måndag 8 mars 2010

Vi gjorde det igen!!!

Efter gårdagens jättepromenad så var vi lite tveksamma om vi skulle orka gå en sväng i dag igen. Kondisen är inte på topp efter vinterns ide. Men vi gjorde det och det känns skönt.

I hegen har jag nämnligen också kämpat med att få ut årets kallelse till våran vägsamfällighet. Det är knappast några kommunala plogbilar som hittar upp våran lilla grusväg, utan här får vi förlita oss på att bönderna i trkaten ser till att vi kommer ut och in från vår lilla gård. Jag sitter som sekreterare i vår lilla samfällighet och då ska jag pyssla med att skriva inbjudan. Och vi gick runt och matade brevlådor i går eftermiddag.

Jag är fortfarande lite skakad efter helgens två stora VA!!!
Dels är vi förvånade över att Kalle Moreus (inte rätt stavning va? Men ni vet vem jag menar) slogut en klämkäck och i mitt tycke riktigt bra låt med Neo.
Och sen att Stefan Sauk fick lämna Lets dance.
men här är det ju egentligen samma gamla fråga för min del? Ska jag egentligen ha åsikter om detta när jag inte röstar och är med och påverkar?
Som min arbetskamrat påpekade när rubrikerna lyder "Tv tittarna rasar över beslutet" (här kan ni ta vilken grej som helst som ska avgöras med röstning)... men det är ju tv tittarna som röstar. Hur kan de rasa då?
Nä... jag ska inte bry mig. Egentligen.

7 kommentarer:

  1. Visst ska man ha åsikter, och man har alltid rätt där hemma i Tv soffan :-) Jag skulle gärna rösta men det går inte här från Åland...

    SvaraRadera
  2. Jag har ingen koll på varken Let´s Dance eller Melodifestivalen så jag kan inget tycka bara att det är kontigt att dom "rasar"!
    Ha det bäst!

    SvaraRadera
  3. Våran samfällighet är faktiskt jättebra på att hålla det plogat. Men ändå är man ju otroligt glad över att det ÄNTLIGEN börjar smälta...

    SvaraRadera
  4. Förlåt att jag har missat..Vi får försöka klara oss utan dej;) Kram!

    SvaraRadera
  5. God morgon. Ha en bra tisdag. Kram

    SvaraRadera
  6. Godmorgon vännen! Du har ju rätt där, det är ju deras eget val...vad ska de då rasa för!? Kramen

    SvaraRadera
  7. Härligt med långpromenader, det kan behövas en hel del promenader för mig att komma igång, lång vinter och nu sjukskrivningen på det. Men snart är jag igång :)

    SvaraRadera