...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

fredag 2 april 2010

Tja...

...jag trodde att det var jag som skulle till blåkulla, men sambon drog för tjugo minuter sedan.
Skulle samla påskris.
Nä, de håller på att ta ner ved till nästa års vinter.
Ved som vi förmodligen inte kommer att ha någon användning för förrän om någar år eftersom lagret här redan är så stort.

Själv så får jag väl då roa mig med att lägga på lite dukar och hänga upp nya gardiner. Som jag har skrivit i några kommentarer så har väl de julröda gjort sitt för den här säsongen.
Och disken och städa kattlådorna är kvar sen i går.

Ute är det aprilväder. det regnar, snöar och så skiner solen.
Och svagt vid horisonten så fick jag se årets första regnbåge.

Men nu fick jag ju också lite tid för att blogga mer....

8 kommentarer:

  1. Regn och sol om vartannat här...ingen rolig dag alls :)

    Kram

    SvaraRadera
  2. Så sent? Märkligt. Jodå det gick bara bra, ska bara dit en gång till.
    Glad påsk :)

    SvaraRadera
  3. För tilfället har vi lite sol, men mest moln. Men när jag var ute med Noack i morse, så var det grått, men skönt ute.

    Svar: Då får du skärpa dej och genomskåda alla skämten, så tycker dom inte att det är kul längre, att försöka lura dej. De andra hos mej var väl bra ändå. Jag förskte inte lura nån och ingen har försökt med mej heller. Trevlig fortsättning på helgen. Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Här har varit fint fram till nu, det haglar!
    Sv. Helt utan anledning var det ju inte, vi hade årsdag. Jag förklarade att jag inte skulle misstänka något om han kom hem med blommor utan anledning.. ;-D Skämt åt sido, han är väldigt bra på att hitta på sådant utan anledning oxå.

    SvaraRadera
  5. det är alltid bra att ha en reserv

    SvaraRadera
  6. Jag kommer inte till Blåkulla i år tyvärr. Kvasten är sönder, så jag får vara den gamla vanliga käringen här hemma! GLAD PÅSK!...

    SvaraRadera
  7. Ja det blev fint i vår rabatt,jag hade glömt hur länge vi hade kört med däcken.Du ser ju ut att ha fått undan en massa du med..Ha en bra helg! Kram!

    SvaraRadera
  8. Regnbåge! Åh det var länge sen! Vi behöver massvis med ved till nästa vinter, men förhoppningsvis ska vi få gratis av min morbror... han blev helt chockad när han hörde vad höga vedpriserna var i Sthlm-området (900 per kubik ungefär får man räkna med).

    SvaraRadera