...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

onsdag 30 juni 2010

Det spricker upp...

...och solen vågar sig ut igen och lysa upp våran tillvaro :-)
Jag pausar en liten stund innan jag ska ge mig ut och fortsätta i trädgården. Jag har verkligen fått smak för det här nu när jag börjar få ordning i landen och det gäller att passa på.

I kväll ska jag börja förbereda för det trädäck som vi ska bygga intill dammen från bryggan och bort mot staketet. Det ska även gå ner mot säckarna som ligger nere i höger i bilden. Det är ogräsryckning, utjämning av jorden samt utläggning av marktäckväv som gäller. Sen ska jag svinga piskan så att sambon hjälper mig att räkna ut hur mycket material vi behöver och i helgen kör vi i gång!


Jag får dessutom bra grävhjälp av lille Pucko som tydligen inte är så haj på att roa sig själv. Han är supersocial den lille kissen och gräver gärna där han inte får. Har jag grävt igen ett hål så gräver han upp och gräver jag ett hål gräver han igen...
Pucko var det ja...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar