...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

onsdag 9 juni 2010

Jag avskyr...

...att åka hemifrån när det åskar ute.
I går innan jag åkte så var det stora tunga mörka moln på himlen och jag hade hört att de lovat åska under kvällen. Något som dock aldrig blev av.
Jag vill vara hemma när det åskar.
Jag vill beskydda mitt hus och min egendom och vara där om det händer något.
Jag vill sitta i trappan mitt i huset med en brandsläckare beredd om det skulle behövas.
Räddas det som räddas kan.

Men det funkar ju liksom inte att vara hemma i från jobbet "i fall om att" det skulle börja åska...

1 kommentar:

  1. Näe, dt kan ju vara lite svårt att vara hemma ör en sån sak. Här har det bara regnat lite idag. Eldar i spisen för det blir lite rått inne när det regnar ute. Du bor på ett sånt där ställe som åskan brukar slå ner på förstår jag. Här går den en längre bit bort mot en sjö. Sitter gärna hemma och myser om det åskar ute, om man kan vill säga!

    SvaraRadera