...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

lördag 26 juni 2010

Mina trädgårdsland...

...som jag har skrivit om den senaste tiden.
Det kring flaggstången som jag rensade upp i förra veckan och som jag avslutade det hela med att breda ut ett par säckar köpejord så att jag effektivt dolde de sista besvärliga ogräsen med:
Jag hade visst en "före" bild:

Och en "efter":

Jag tacka Fenixmona för den braiga idéen till att binda runt de besvärliga krokusbladen med gummiband. Man ska ju inte klippa av eller rycka upp lökväxters blad innan de gulnat så att näringen hinner gå tillbaka ner i löken. Allt för att de ska bli finare nästa år.

Och så mina, bättre sent än aldrig, planteringar med gurka, majs, sallad, rädisor, ärtor och lite annat:



jag älskar kompostnät. Är storförbrukare av dem och använder dem till "allt" som ska skyddas. I detta fallet skyddas mot katter som annars mixar färdigt salladen direkt i landen för mig.
Ännu har de inte kommit på att det faktiskt inte är så högt utan att det går att hoppa över...

11 kommentarer:

  1. Fiiiint var ordet :) Ja du, det dröjer nog inte länge förrän katterna kommer på att det går att ta sats och hoppa över staketet :D

    SvaraRadera
  2. Hur lång tid tror du det tar innan dom kommer på det ;)

    Kram

    SvaraRadera
  3. Så fint du har gjort kring flaggstången. Den blev väl väl använd igår Midsommarafton och kanske idag också?

    Så smart lösning mot katterna.

    God fortsättning på Midsommaren.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  4. Vad fint du gör! Tror nog att du har varit en trädgårdsmästare i ditt förra liv! Kram

    SvaraRadera
  5. Ha,ha ... hoppas de inte lär sig det en dag!
    :)

    SvaraRadera
  6. Ser man på ... vilken förvandling :-)
    Hoppas midsommar var trevlig :-)

    SvaraRadera
  7. Det får du inte säga högt, katter har bra hörsel. Tur dom inte kan läsa. Kramar

    SvaraRadera
  8. Vad duktig du är med din trädgård.
    Jag är tyvärr en hopplös trädgårdsmänniska.

    SvaraRadera
  9. Jag är inte halvvägs än. Kram

    SvaraRadera
  10. Dom kan inte bo där längre. Allt har brunnit. Hoppas soc. Kan hitta någonstans för dom att bo. I helgen har dom lånat lägenhet. Tror att lillkillen 5 år som tänt på. Kram

    SvaraRadera
  11. Hoppas de är lite pucko båda två då, så de inte kommer på hur kul det är på andra sidan... ;)

    SvaraRadera