...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

måndag 7 juni 2010

Ur led...

...är tiden.
Åtminstone om man glömt klockan hemma.
Jag gjorde det i dag och det + att jag började senare gjorde min dag till en enda röra.
Man står och jobbar i ett hörn och så börjar man undra varför det blev så tyst?
Då har alla andra försvunnit på rast och förmodligen så följer de med intresse mina rörelser för att se när jag rycker till och börjar fundera.
Det är inget elakt med det. Jag gör det själv när andra glömmer tiden.
Går det för länge och inte personen reagerar så ropar vi.
En liten fritidsaktivitet som vi ägnar oss åt...

Sen missade jag första rasten när jag kom senare och hade då redan ätit min middag hemma och när det var dags för middag, i normala fall, fattade jag först inte att det var nu som jag skulle äta upp min banan och yoghurt. Mer än så hade jag inte med mig för just den rasten...

Så summan av kardemumman är att kvällen har gått fort.

11 kommentarer:

  1. Det är ju inte klokt så fel det kan bli, när man inte har en klocka till hands.

    Tack ska du ha för kommentaren på min sida. Jag har klickat runt lite hit och dit och det senaste var att kunna lägga till en besöksräknare. Jag började med antalet kommentarer. Får se om det ändå är fler som besöker min sida.

    Godnatt nu Och en bamsekram.

    Gilla

    SvaraRadera
  2. God morgon. På mitt jobb ingen som behöver klocka. De hänger i nästan alla rum. Sv. Det behövs mellan 300-400 rutor. Kram

    SvaraRadera
  3. He, he...
    Låter som din dag också var lite upp och ned...
    Hoppas vi kommer i fas med tiden idag, och att allt går bra ! :)

    SvaraRadera
  4. godmorgon, ja så fel det kan bli. men bra att dagen gick fort i alla fall. kram biggan

    SvaraRadera
  5. Hej!
    Skönt när det går snabbt ibland också, är lite seg idag, satt och gjorde ett kort till chefen inatt. Vi ska ge honom present och kort idag då han snart går i pension!
    Ha en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  6. Tack för att du tittade in och lämnade en kommentar hos mig! På så sätt hittade ju jag din blogg. Kul med nya bekantskaper! Hoppas du får en fin dag och att vi hörs igen.
    Kram Åsa.

    SvaraRadera
  7. God Morgon!
    Ja en klocka kan ju vara bra att ha på jobbet ;)
    Tror inte det är migrän eftersom jag haft ont i 2 veckor nu, men tänkte jag skulle prova sådana tabletter ändå och se.

    Kram

    SvaraRadera
  8. Ja precis och man såg riktigt hur han skämdes.

    SvaraRadera
  9. Godmorgon i stugan. Tack för att du tipsade mej hur jag skulle göra. Men jag råkade ju klara av det ändå. Tack, tack, tack!

    Kram/Gilla

    SvaraRadera
  10. Kvällarna går alltid för fort...

    SvaraRadera
  11. Nu blir jag nyfiken. Vad jobbar du med?

    SvaraRadera