...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

lördag 31 juli 2010

Kaffedoften...

...verkade komma i från ingenstans och smög sig på mig utan förvarning.
Jag slog upp mina brun/gröna korpgluggar och så började dagen.
Sambon hade åkt iväg till en bilträff och efter gårdagens stormväder och att jag hörde i morse att det fortfarande blåste kraftigt så var jag inte så himla förtjust i tanken och när han väkte mig för at fråga om jag skulle med, så borrade jag istället ner huvudet i kudden ännu djupare!!!

Uppdrag #1 i förmiddags: Torka kattvomeringar på rumsgolvet.
#2: Rädda det som räddas kan av den marktäckväv som jag la ut i början av veckan. Vinden levde runt med den så hälften var i dammen... Det verkar som att något djur krupit under väven dessutom så att väven lossnat för det. jag misstänker något fyrfota, gult vid namn Pucko...
#3: Förbereda frukosten och samtidigt rensa bort sakerna i från köksfönstret. Två små pälsbollar kämpade för att övermanna dagens byte: en nässelfjäril! Då var de minsann sams!
#4: Svara i telefon och på frågan "Jasså, är du hemma?" (Varför i hela friden ringer människor när de tror att man INTE ska svara???)
#5: Nytt försök med frukosten men sprang ut när jag upptäckte att ett träd höll på att blåsa omkull. Inget jag kunde göra något åt förrän sambon kom hem. (Han har nu stadgat upp det)
#6: Fick i mig frukosten, men tappade sista mackan på golvet. Pålägget nedåt.
#7: Prenumererar på en tidning, och med den skulle man få en cd på köpet. MEN de som prenumererar måste gå in på nätet för att beställa den medan de som köper tidningen i butik får den direkt med tidningen. Naturligtvis så fanns inte den cd att beställa på min medlemssida så jag skrev ett syrligt klagomål till dem. Det är inte första gången!
#8: Satte på Pucko hans femtioelfte halsband. Får se hur länge det tar innan han tappar det.
#9: Beställde ett par filmer från Ginza.se. Bland annat "New Moon" och DEN HÄR. Jag var ett stort fan av både hennes böcker och tv serie :-)
#10: Sambon kom hem och jag korsförhörde om träffen...

Nu ska jag se om det kan tänkas bli någon middag i dag...

12 kommentarer:

  1. Kom kaffedoften hem till dej, ja det är klart nu o nybakad sockerkaka. Kom du. Kramar

    SvaraRadera
  2. Fullt ös med andra ord!! Ha en fortsatt bra dag! Kram

    SvaraRadera
  3. Hahaha, det kan man ju verkligen undra - varför människor ringer om de blir förvånade över att man svarar...

    SvaraRadera
  4. Det var ingen kul dag! Jag tror att många har sett blommorna men inte tänkt på vad dom heter.Kram!.

    SvaraRadera
  5. Vojne, vojne, vilken dag. Hoppas resten blev lite lugnare......Ha det gott!

    SvaraRadera
  6. Ja pallen är till som kattbädd...men jag tyckte den var så häftig och kostade bara 98:- så jag har den som extrastol :)
    Kram

    SvaraRadera
  7. pust, det var mycket på en och samma dag
    kramar

    SvaraRadera
  8. ja denna blåst. förstör så mycket, massa blåst här nere med, men nu har det lugnat sig kramar biggan

    SvaraRadera
  9. Puh, jag blev ju rent matt bara av att läsa om den morgonen... :-)

    SvaraRadera
  10. Jaha då vet du vad dom heter nu då!Nattikram!

    SvaraRadera
  11. Bloggsvar: Den ligger nog här hemma, "någonstans". Tyvärr är han i en ålder då han gömmer saker, så det kan ta någon vecka.

    SvaraRadera
  12. Haha, det var ju lite kul faktiskt. Att folk ringer men låter chockade att man svarar.. Haha!

    SvaraRadera