...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

tisdag 6 juli 2010

Ormträd...

...heter den här knölen som jag faktiskt totalt har glömt bort i år.
Det är en knöl som skulle planterats i våras, i kruka, och som ska tas upp ur jorden varje höst när den vissnat ner.
Jag brukar förvara den i gästrummet varje vinter där är det mycket svalare, tyvärr så hade jag ställt den i en hylla och saker hade hamnat framför så den kom helt enkelt bort. Nu får jag försöka sätta den och hålla tummarna på att den vill börja växa så att den överlever till nästa år.



Hur den kommer att se ut?
Den blir som ett litet träd, som en palm.
Men naturligtvis så ska jag försöka komma i håg att ta lite bilder på den när den växt till sig.

Någon som är bekant med den här?

3 kommentarer:

  1. Nej inte jag. Glömde titta i blomboken om din gula blomma oxå. Tänkte på det en stund idag då jag såg samma i gräsmattan på jobbet. Kramar

    SvaraRadera
  2. Nä den var ny för mig.

    SvaraRadera
  3. Ser den inte lite ekivok ut? Jag vet inte vad den heter i alla fall.

    Kram/Gilla

    SvaraRadera