...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

torsdag 1 juli 2010

Varm, varmare...

...varmast!
Det pågår en slags tävling bland mina bekanta. Om vem som kan pusta, stånka och frusta mest över värmen som ÄNTLIGEN kom!!!
"Men vi får inte klaga" är sen samtliga överens om...

Hur kan det komma sig att alla människor alltid hittar det negativa i vädret? Är det för kallt på vintern så gnäller vi och är det för varmt på sommaren så är det en mindre katastrof. Regn är blött/jobbigt och solen blir man bränd av. Fast solkräm, det är kladdiga grejjer.... (jodå, för den som undrar så är inte jag heller perfekt).

Själv suger jag i mig av informationen från Expressen och njuter när jag läser DEN.
Värme hela nästa vecka och jag tänker ta vara på varje sekund som det går att vara ute :-)
Ute och jobba i trädgården, fast för kroppsarbete så är det väl för varmt (Eh... räknas logik som gnäll?). Men då kan jag ta det på kvällen när det är så ljummet ute (och myggen har vaknat).

Och gnäller man ändå, så kan man väl alltid ta och studera väderprognosen för Vostock.

12 kommentarer:

  1. Yes yes yes! Bara en arbetsdag kvar och så denna värme - Kan inte bli bättre!

    SvaraRadera
  2. Ja, bättre att hitta det fina med allt. Solen är varm och härlig, regnar det så är et ju bara en fin ursäkt att få sitta inne och mysa..osv..

    SvaraRadera
  3. Jag bara njuter - klagar inte alls.

    SvaraRadera
  4. Jag vill ha svalt nästa v. Det är den årliga städveckan före sem. Kram

    SvaraRadera
  5. Hellre värme än köld :D

    SvaraRadera
  6. Mmmmm är det inte typiskt att man alltid ska hitta nåt att gnälla över..Varför inte bara vara nöjd :)

    Må så gott !
    Kram

    SvaraRadera
  7. samma här, samma här - Tänker oxå njuta av varje sekund av vår härliga sommar.
    ha en bra helg!

    SvaraRadera
  8. Här är en till som njuter till 110%. Kvällarna är ljuvliga. Måtte högtrycket stanna kvar länge!

    SvaraRadera
  9. Varmt och torrt är inte bra för mygg....så då kanske du slipper bli myggbiten...
    Jag tycker vädret är toppen även om jag såklart skulle uppskattat att ha semester denna vecka...
    Svar: Den rosa rosen doftar för det är en gammal sort.

    SvaraRadera
  10. Ha, ha !
    Åh, BURR !!!
    Jag som klagade över kylan här i vintras... :D
    Däremot klagar jag inte på värmen ! - Det är mycket bättre såhär, äna när det är regn och kallt !
    Dessutom är det bra om det håller i sig, för då blir man ju van.
    Problemet i Sverige brukar ju vara att det är så tvära kast i temperaturerna, att man är i ständig temperaturchock.
    Ha det gott i sommarvärmen !

    SvaraRadera
  11. Jag vill gärna ha värme, den börjar lite sakta komma lite nu, så det känns bra! =)
    Paddla var kul, hoppas kunna göra om det så småningom! =)
    Ha en fortsatt fin helg!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  12. Hej!
    Jag vet inte hur mycket du pysslar men du måste kolla in dessa stämplar, tänkte på dig på en gång! =)
    http://www.designat.nu/?artnr=NS U R my favorite&cat_id=337

    Kram Elenor

    SvaraRadera