...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

tisdag 17 augusti 2010

Fjäderlätt duggregn...

...nådde mina kinder när jag klev ut från fabriken i kväll.
Det var så välkommet så.
Inte för det jag skrev om tidigare i dag om att jag önskade regn så jag kunde släppa ut katterna, utan för att jag de senaste timmarna känt mig som jag vadat i tropikerna. Det har varit så varmt, över 24 grader där jag jobbar och inget att göra åt.
Men jag är glad att jag har ett jobb.

Och jag är så glad för den här lilla blomman som glittrade mot mig i all sin prakt i trädgården i helgen: Echinacea. En av de blommor som kom i det växtpaket som jag beställde i från bakker.se i våras. Sakta men säkert så fylls landet ut med blommor och tränger undan ogräset :-)


En annan som jag också köpte var Fackelliljan. Den ska bli nästan en meter i höjd, men såhär första året så fick jag vara nöjd med att det nådde 25 cm...


Det är inte storleken som räknas.

2 kommentarer:

  1. God morgon. Nu är jag vaken o ska iväg. Vackra blommor. Kram

    SvaraRadera
  2. jo man ska vara glad över jobben, fina blommor du får i rabatten, det är roligt kramar biggan

    SvaraRadera