...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

torsdag 16 september 2010

Ludd...

...är inte kul vare sig det sätter igen filtret i tvättmaskinen, fyller torktumlaren eller bosätter sig i ögat. 
Jag tampas just med det sistnämnda problemet. 
Hade en hårdhänt batalj med handduken till ansiktet i går kväll och rev väl till lite extra kring ögonen och därmed hämnades handduken genom att lämna ett minne. 
Ett svårborttagligt sådant!

Man brukar ju hitta luddrester så småningom. Tårkanalerna brukar troget transportera vätska som sköljer ur så att ev skräp emigrerar snabbt ut ur ögat. 
Men inte den här gången. 
Det är nog ingen ide att jag sminkar mig i dag om jag inte vill se ut som en rymdvarelse över halva ansiktet!

En bild som är lite luddig:
 

4 kommentarer:

  1. Det kan hända att du helt enkelt rev lite för hårt i ögat och har fått en liten reva på hornhinnan ...
    Otur och så besvärligt när man upplever att man har något i ögat som inte ska vara där, går liksom inte att ignorera.
    Maggan http://livsglimtar.wordpress.com som bara tittade in ..

    SvaraRadera
  2. Vad jobbigt det är när det blir så där !
    Mina ögon svider också, men det är inte av ludd, utan hänger väl ihop med förkylningen.

    SvaraRadera
  3. ögat som är så känsligt! hoppas att det känns bättre redan
    SV: jag har fortfarande lite ont i magen
    kramr

    SvaraRadera
  4. Hej. Jag har haft min tvättmaskin i snart 10 år, har än inte hittat någon sil. Snart ger den väl upp. Kramar

    SvaraRadera