...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

onsdag 20 oktober 2010

Ansiktsavkänning...

...är som jag skrev i går inget jag har lätt för.
Jag gjorde ett misstag till i den kategorin i förra veckan när jag hade en tid hos vår bankkvinna.
Klockan tio stegade jag in på banken och såg till min fasa att hon stod bakom disken och expierade folk.
Hur kunde hon missa att hon hade ett möte med mig???

Jag högg första bästa av hennes kvinnliga kollegor och försökte dölja min upprördhet när jag sa att "Jag skulle träffa Anna här i dag klockan 10 men hon står ju i kassan!!!"
Kollegan tittade förbryllat på mig och sa "Nej, det är jag som är Anna. Det där är Sara. Är det du som är Frogprincess???"

Jag antar att jag måste sett fruktansvärt förvirrad ut när, denna för mig okända kvinna, ledde mig in i hennes rum.

Så här efteråt, när jag har lagt färdigt pusslet, så inser jag att kvinnan bakom disken var får FÖRRA bankkvinna. Ingen har talat om för oss att hon bytt arbetsuppgifter och därmed bytte vi bankkvinna.
Anna som jag fick i stället, har vi haft EN gång tidigare, många år sedan, och därför kände jag igen hennes namn men reagerade inte på att det inte var henne vi brukade träffa.

Som skrivet var: Jag har varit yr länge...

1 kommentar: