...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

söndag 31 oktober 2010

Sista timmarna...

...den här helgen och jag tittar på klockan: 19:34...eller?


Det är lite svårt det där... En gång i halvåret så blir jag lite smått hispig efter att ha rusat runt i hela huset och vridit om klockor, fram och baklänges. Mot vintertid ska de framåt... nej, bakåt var det ju, nog, kanske...

Så sent som i morse satt vi lugnt vid frukostbordet och hörde radion påannonsera nyheterna.
En timma för tidigt - tyckte vi.

Sen trillade poletten ner.

Där fick jag för att jag alla andra år  faktiskt har haft stenkoll på det här med sommar och vintertiderna och alltid har sagt att "jag kan inte förstå att folk glömmer det här med klockan. De pratar ju om det hela tiden när det börjar närma sig"

Uppenbarligen så gör de faktiskt inte det...

4 kommentarer:

  1. Nej i höst har det varit väldigt lite prat om detta. Jag hade missat det helt och hållet.

    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag tänker alltid på regeln, höst - ställa tillbaka trädgårdsmöblerna, vår - ställa fram dom :)
    Kram

    SvaraRadera
  3. Glad att jag kom ihåg det, annars hade jag kommit till jobbet 1 timma för tidigt idag :)
    Kram

    SvaraRadera
  4. ja vi höll på att missade det, såg på fb att det var den kvällen, hade jag inte sett det hade vi missat det, kram biggan

    SvaraRadera