...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

måndag 3 januari 2011

Äta möss...

...är för vissa helt naturlig del av livet.
Kommer ni i håg gamla hederliga tv-serien "V" från åttiotalet.
En tid av tv-tittande då ALLA följde de bra serierna, mest kanske för att det bara fanns två kanaler att titta på och inte så stort utbud :-)
MEN, den var ju onekligen väldigt originell. Jag gillade den skarp och samlade alla tidningar där det stod att läsa om den. 
Och alla minns väl när Diana smaskade i sig den stora råttan... Mums.
Tydligen så är den serien i en nyinspelning fick jag se HÄR, något som jag blev otroligt nyfiken på.

************
Apropå möss: 
De behöver ju inte vara ätbara.
Dramatik kring möss behöver inte vara ödlor från rymden eller ens speciellt mycket i en liten katts värld.

Och därmed så är här dramatiskt större delen av dygnet.

Förmiddagen började här precis som alla andra förmiddagar:


Matte, de är fast där bakom kylskåpet...
Når inte "grönis" med tassen...

Eftersom Pucko petade in "vitis" ännu längre än vanligt och dessutom i en vinkel där det är omöjligt att komma åt fanns bara en lösning:

Och det gick ju fint...



Äntligen är vännerna tillsammans igen
I ungefär fem minuter...
SÅ mina vänner tillbringar jag min fritid.

Vad gör ni?

10 kommentarer:

  1. Japp, stämmer bra det finns en fortsättning på V och den är riktigt bra :)

    SvaraRadera
  2. Japp, du har den här: http://www.discshop.se/filmer/dvd/v_season_1_2009_import_sv_text/P82001

    SvaraRadera
  3. Haha ska nog titta under mitt kylskåp för att se om det ligger leksaker där.

    Sv: Men det är ju det "Ensam mamma söker" handlar om..att man ska ha barn som bor hemma. Jag är ju inte mamma på det sättet liksom :)

    SvaraRadera
  4. Så bra att jag blev påmind om detta för nu finns den som tips i min blogg :)

    SvaraRadera
  5. hahaha - men då har du ju alltid att göra
    kramar

    SvaraRadera
  6. Man behöver inte ha tråkigt när man har katt! :)
    Kul att du tittade in på min blogg. Välkommen åter!
    /Bloggfia

    SvaraRadera
  7. Konstigt att både du o Nett skriver om samma V. Kram

    SvaraRadera
  8. Inte lätt du med mössen som "gömmer" sig! =)
    Jag har varit till sjukgymnasten och fått nya övningar + han tyckte att rörligheten blivit bättre! =)
    Ha en fin kväll!
    Kram Elenor

    SvaraRadera
  9. Haha!
    Känner igen det där med kattleksaker som gömmer sig...
    Har tröttnat på alla såna där köpegrejer, som man bara får leta fram hela tiden, och brukar krama ihop bollar av aluminiumfolie till bollar.
    Det funkar finfint, om man inte har en katt som tuggar på dem. -Då är det inte så bra...
    Som tur är har våra katter bara burit omkring dem, och "spelat boll" med dem, och då gör man bara nya bollar när de gamla försvinner.
    Sedan gör man en storrensning under de där skåpen, som det är så svårt att komma åt under ett par gånger om året eller så, och fyller en kasse med dammiga bollar, som får åka till återvinningen. :D
    Tomma toarullar är också populära, och de kan också få ligga där under skåpen tills det blir storstädning.

    SvaraRadera
  10. "V" var oerhört spännande att se på när jag var ung! ;)

    Märker att ni har fullt upp hemma hos er!! =)

    SvaraRadera