...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

fredag 19 februari 2010

Var inte helt lätt...

... att ta sig hem i kväll.

Jag måste erkänna att det var nog bland det vidrigaste som jag varit med om när det gäller snöfall. Drivorna på stora vägen hade täckt halva mitt körfält och bilarna kröp fram. Det gick inte att se många meter framför sig.

Den sista kilometern hem på den annars så smala grusvägen var också ett kapitel i sej. Jag trodde att jag skulle köra fast flera gånger i de halvmeterhöga drivorna. Någon plogbil hade inte varit där på någon timme åtminsone.

Men jag kom hem.

Och det är ju huvudsaken...

5 kommentarer:

  1. Usch o fy! Samma som här nu...lille Cesare vände i dörren och vägrade gå ut...så nu lyfte jag ut honom. Ska ta in honom igen om fem minuter. Stackarn. Och snöar gör det ännu så han får vara inne sen idag, Kramiz

    SvaraRadera
  2. God morgon. Här har det kommit 1 dm o det snöar än. Kram

    SvaraRadera
  3. God Morgon!
    Vaknade av plogen här vid typ 4 så hoppas vägarna är rena när jag ska iväg :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  4. ja det är otäckt med dessa snö stormar, jag vill inte ha mer, kram biggan

    SvaraRadera
  5. ojoj det är kusligt mycket snö nu!!! och olyckor överallt...Tur att det gick bra!!
    ha en dunder fredag och helg!!
    kram./månstråle

    SvaraRadera