...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

fredag 5 mars 2010

Dagen har gått...

...och det kan väl ärligt sägas att det inte blev så himla mycket gjort på den där listan.
Dammsugningen / dammningen fick jag hoppa över då det är en enda liten list i tv rummet som ska upp så maskinparken med geringssåg, borrmaskin, slipmaskin och spik i drivor som stått i tv rummet i ett år, lite drygt (med et kort uppehåll för jul då den förpassades ut i garaget) stod kvar i natt när jag kom hem. Det ska fixas i morgon och ut med grejerna och sen är det storstädning som gäller!!!

Jag har varit ute en sväng och bara strosat runt. I två timmar tror jag och jag bara njöt av det underbara vackra vädret som var ute. Gick ner och hämtade posten, drog lite i buskarna och grävde fram lite växter ur snön. Ytterdörren stod öppen på vid gavel i över en halvtimma, det berodde mest på en missbedömning av hur mycket man bör elda i en braskamin samtidigt som solen ligger på och gassar.
Men jag har plockat grejer, diskat, och sorterat reklam och tvättat mattor, burit ved, vattnat blommor och bläddrat i tidningar, så lite har jag gjort. Lite duktig får jag känna mig.

Nu ska jag få i mig lite middag och senare i kväll är det Let's dance som gäller.

8 kommentarer:

  1. Det blir Let's dance här också ikväll! =)
    Har en liten sak till dig hos mig! =)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Men du har ju hunnit med en massa tycker jag! Svar:Både Gunilla och jag är fighter.Vi ger inte upp så lätt.Let`s danse snart Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tycker du har varit jätteduktig jag !
    Att passa på att lapa sol i det vackra vädret är också väldigt viktigt, och alldeles, alldeles underbart ! =)

    SvaraRadera
  4. God kväll. Nu snart ska sovas. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  5. jag önskar dig en trevlig helg nu

    SvaraRadera
  6. God morgon i stugan! tycker du fick gjort en hel del :) här blev de bara vanliga måsten efter stadsturen med gubben... ha en fin fin dag :) *tingeling*

    SvaraRadera
  7. ... jag undersökte soffkuddarna i stort sett hela kvällen. Fasen, jag längtar alltid till fredagskvällen och allt som oftast sover jag bort den ... Smart va? :-S

    SvaraRadera
  8. Oj, vilken fantastisk bild!!!
    Kram

    SvaraRadera