...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

onsdag 31 mars 2010

Kanske är bäst...

...att inte spara allt som ska göras här hemma till i morgon.
För då lär jag få problem.
Listan på saker som ska göras är alldeles för lång, trots att jag gjorde mycket i helgen som gick så känns det mycket som "börja om från början".

Jag fick en film från Discshop med posten i dag:
2012, en film som jag velat se länge. Och så har vi köpt den på Blue ray... När dvd spelaren gick sönder var det lika bra att köpa en blueray med en gång så att vi får någon användning av den HD tv som vi köpte i mellandagarna. Jag vägrar nämligen att köpa till speciella HD kanaler.
Och härom dagen så kopplade vi en sladd mellan laptopen och tv:n så att svtplay gick direkt upp på tv skärmen, så man slipper sitta och glo i en obekväm kontorsstol.
Är det någon mer än jag som tycker att det känns som att man blir lurad på att köpa de speciella HD kanalerna? Jag tyckte nämligen att den kvaliten som "Millenium" visades i via svtplay var god nog som HD kvalite. Jag fick iallafall den där 3D känslan/djupet i bilden som det sägs att man ska få av HD. Så varför då köpa HD kanaler om det räcker att titta genom svt play...?

Nä, nu får jag nog resa mig härifrån och göra lite nytta...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar