...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

onsdag 31 mars 2010

Telefonmania...

...och tekniknörd...?
Jag tror att jag skrev en hel del för ungefär ett år sedan om min då nya Sony Eriksson cybershot telefon/kamera. Jag blev blixtkär och har fotat som värsta Japanen sedan den dagen.

För några veckor sedan så öppnade jag en låda i bokhyllan och där hittade jag min fd. trotjänare Nokia 3310. Den med kontantkort.
Den med dessutom ganska mycket kvar på kontantkortet om jag mindes rätt...?
Jag ringde för att kolla och den glada kvinnorösten informerade "Hej, ditt saldo på kontantkortet är 598:- och det är giltigt tom 31 mars"

!!!

Kontantkortet fungerar inte i min nya telefon. Jag kunde ju inte bara låta kortet ligga. Och ringa upp nästan 600 kronor i ett nafs på ingenting kan jag inte heller så jag beslöt mig raskt för att fylla på kortet med ytterligare en hundralapp.
Så nu går jag runt med två telefoner.
Jag som knappt aldrig använder telefon...

12 kommentarer:

  1. Jag hoppas det! Nu har jag iallafall sökt i en matbutik där sambons kusin jobbar och det brukar var lite lättare när där redan jobbar någon man känner.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Der var du jo.Entligen hittade jag tbx till dig.Jag hade på en el annan måte fått raderat dig bort..måtte gå via metrobloggen..men gick ju;)

    SvaraRadera
  3. Hoppas du kan ringa upp dina pengar då, det var ju en hel del! =)
    Ha en fin dag!
    Kramar

    SvaraRadera
  4. Haha, klokt val. Jag skulle gjort likadant.

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig i det, så skulle jag också ha gjort. Du får börja messa en massa?

    SvaraRadera
  6. Hahaha! Va? Gick det inte att använda i din nya telefon? KOnstigt, men du kanske bytte leverantör så mobilen är låst. VEm har inte haft en Nokia 3310? Nostalgi. Lycka till med att göra av med alla pengarna.....

    SvaraRadera
  7. Hehehe...Ja, men nu får du ju se till att ringa runt lite...smart att fylla på en hundring o rädda hela potten! Kramen

    SvaraRadera
  8. Du skulle haft en tonåring hemma - hon hade säkert i ett överlyckligt rus kunnat SMS:a upp slanten i ett nafs. ;)

    SvaraRadera
  9. Jag gillar inte heller at vara tillgänglig hela tiden...visst är det bra med mobiltelefon men kulturen runt den är urusel....

    SvaraRadera
  10. Själv har jag inga mardröms-minnen av pannkakan, tycker mest den är fascinerande otroligt konstig...

    SvaraRadera
  11. bra med 2 telefoner ju, i fall du glömmer den ena så har du med den andra. kram biggan

    SvaraRadera