...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

torsdag 1 april 2010

Jag drog ett DJUPT andetag...

..när jag kom hem i natt och fann en lapp på köksbordet om att internet hade lagt av mitt under sambons surfning på Blocket.se.
Har levt i förnekelse i natt och var gång jag har vaknat så har jag tänkt att "Det är nog bara något strul hos Telia. Säkert fixat i morgon när jag vaknat". Den lilla tanken har körts som ett mantra i mitt undermedvetna hela natten...
Inte lös den lilla DSL lampan på modemet när jag drog i gång det inte och jag kände hur jag började bli orolig.
Ringde 90200 och svarade tålmodigt på frågorna den elektroniska rösten gav mig "Gäller det Internet, tryck 1", och jag tryckte.
Kö 17 minuter... Hann skriva i hop beställningslistan till Bakker (mer om den senare).
Tjej svarade och guidade mig genom klickrutor, tills det tog stopp.
Oj, har ni router... då är det nog den det är fel på...
Jag fick ringa netgear som tog uppgifter på serienumret och programvara.
"Men sa hon inte att du skulle koppla bort routern och bara testa modemet?" frågade han vänligt.
Tillbaka till 29 minuters telefonkö hos telia när lampan fortfarande inte lös...

Ledsen och bedrövad ringde jag sambon på mobilen samtidigt som jag hade den fasta telefonen i andra örat och lyssnade till den aldrig ändrade rösten som sa "du är nummer 58 i kön" (hur länge behövde den som var först hjälp?).
Sambon föreslog att jag skulle pröva med att byta lite sladdar medan jag väntade. Det hade varit ett fel förr.
Jag satte i gång och byta och precis när modempluppen gled ur sitt fäste ur jacket kom jag att tänka på telefonkön som jag iallafall kommit halvvägs i när jag la i från mig luren....
Men se, till tonerna av en bruten telefonlinje (tuuut, tuuut, tuuut...), bevittnade jag en lysande DSL lampa och mysteriet med den trasiga Internetuppkoplingen var löst!!!

Jag drog en djup suck till, av lättnad.

Är det brist på riktiga vänner eller saknaden av sina internetvänner som man blir sådan här när internet inte fungerar???
Jag måste iallafall rusa till databutiken och skaffa lite nya reservdelar.
Om-i-fall-att....

3 kommentarer:

  1. Ja du, den mardrömmen har jag också upplevt och jag vet ärligt talat inte vad jag skulle göra utan dator. Visst är det skrämmande? Men jag skulle känna mig utanför, naken och fruktansvärt rastlös!

    SvaraRadera
  2. Glad Påsk. Inte var det så mycket folk i affären idag på väg hem. Ha det gott. Kram

    SvaraRadera
  3. Haha man blir lätt beroende av internet, tyvärr får man så ibland.

    SvaraRadera