...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

tisdag 20 april 2010

Dags att...

...skärpa sig och ta sig samman efter senaste veckans jobbigheter efter maginfluensa och förlust av kissekatt.
Jag har härmed nyttjat alla dagar som jag har rätt att vara hemma utan läkarintyg och jag känner att jag nog är på banan igen. Det molar fortfarande lite i magen, men jag har börjat äta igen och det går bra så energin börjar återvända. Med andra ord: dags att gå till jobbet i morgon.

Och så ska det bli regn.
Så typiskt då jag verkligen skulle behöva gå ut och äntligen få ner mina äppelträd. Hålen är ju i princip klara men jag måste fylla på med mera jord och höja nivån lite innan de går att sätta. Ska jag ändå göra jobbet så är det bästa att göra det ordentligt.
Fick göra 1:a hjälpen på ett gäng penséer som stod ute på trappan i väntan på att bli satta ner i krukor. De var snustorra, så jag sänkte dem i lilla dammen en stund. Det kanske var onödigt att bada själva blomman också, men du är de garanterat genomblöta.

Okej, bara dags att ta tag i livet:
Bre mackorna inför morgondagen och hoppa in en sväng i duschen.

Vi skrives i morgon!!!

10 kommentarer:

  1. Så gott att du är bättre och fit for fight igen! Väldigt vacker bild! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Nu är nästan alla i startgroparna för att fixa och dona i sina trädgårdar - vad får vi då höra?
    Jo, det ska bli SNÖ i natt. En information som jag hade klarat mig helt utan. Snön också förstås.......

    SvaraRadera
  3. Hoppas du får en bra dag imorgon ;)

    SvaraRadera
  4. Skönt att du är piggare, hoppas det går bra att jobba imorgon!
    Kram

    SvaraRadera
  5. God Morgon!
    Hoppas du kommer iväg idag då :)

    Ha en bra dag!
    Kram

    SvaraRadera
  6. så fina blommor, smart att doppa dom i poolen, lycka till på jobbet i dag nu, kram biggan

    SvaraRadera
  7. Kom ihåg en hink grus eller sten i botten på äppelträden ..Här planterades krusbär igår vart riktigt bra..Om jag får säja det själv.. hahhaah=). =)

    SvaraRadera
  8. Skönt att det går åt rätt håll. Ja, här är det också grått och regnigt ... och mörkt ...
    Kramar

    SvaraRadera
  9. vad är det för blå blommor där i mitten?
    kramar

    SvaraRadera