...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

tisdag 31 augusti 2010

Kan själv!...

...tänkte jag när sambon för några kvällar sedan försvann på sin motorcykel. 
Jag hade hittat någonting i grusgången som, i alla fall jag tycker, ser ut som att våra rosenhagtorn-träd har fröat av sig:
Det mörkgröna till höger är en kvist från trädet, det ljusa bredvid är det misstänkta frösådden. Vad tror ni?

















Eftersom det då står mitt i "gatan" så ville jag rädda dem från bilarna så jag tänkte till. Gick till garaget och hämtade:










Efter lite botaniserande i den gamla brädhögen och lite sågande och skruvande utan något mer hjälpmedel än ögonmåttet hade jag fått ihop:
















Och tillslut så bankade jag ner den i backen på lämpligt ställe (tidningar i botten) och fyllde den med jord och räddade plantorna (eller om det är ogräset, vi får väl se...):






















Den är inte snygg, men fyller sin funktion och förhoppningsvis kommer den att kunna fungera som "barnkammare" till upphittade plantor i några år.

8 kommentarer:

  1. å´så duktig du är! Det blir säkert jättebra för de små växtbebisarna!
    Cesare har varit borta sen söndag kväll! Nu har vi letat sen vi kom från jobbet o satt upp bilder o lappar! Kramiz

    SvaraRadera
  2. Vad du kan, som jag säger, en kvinna reder sig själv bra :)

    SvaraRadera
  3. men ful är den inte heller :)
    kramar

    SvaraRadera
  4. Lite svårt att se om det är samma på fotot tycker jag, man ser inte riktigt detaljerna i bladens flikighet...

    SvaraRadera
  5. Innan jag började laga maten i kaffekokaren gjorde jag aldrig mat, var värdelös i köket (kan jag nog faktiskt säga att jag fortfarande är). Jag levde på mackor och färdigmat. :)

    SvaraRadera