...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

onsdag 15 september 2010

Trädgårdslanden...

...behöver sin beskärda del av omvårdnad och eftersom solen skiner i från en nästintill klarblå himmel så får jag väl krypa i lite kläder och gå ut och rufsa runt  bland myllan. 
Plocka bort det som inte ska vara där. Det kan väl inte bli så många mer gånger i år som man måste göra det, antar jag. 
Och det är ju dumt att inte passa på när det är vackert väder!

Här är mitt land runt flaggstången. Jag tror att jag är uppe i version 4 sen jag grävde det första gången. Växter kommer och går. Nu börjar jag äntligen få struktur på hur jag vill ha det och lyckas hålla det fint också. Det blev bättre för växterna sen jag la dit stenarna.
Bilden är tagen i våras, efter att krokusbladen vissnade ner.
Lavendel, Buxbom, Gräslök, citronvallmo, taklök, en ros och en perenn anemon finns som invånare i landet.

1 kommentar: