...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

måndag 13 september 2010

Underbara Måndag...

...underbara måndag, underbara måndag, underbara måndag....
Det går helt enkelt inte att ljuga för sig själv. 
Måndagar ÄR INTE underbara hur mycket man än försöker tänka sig det. 
Men man gör det bästa v vad man har och kaffet rinner ner i bryggaren i köket, katterna har fått gå ut i regnrusket och själv känner jag mig någorlunda utvilad. 
Tacka sjutton för det eftersom vi natten mellan fredag och lördag sov mellan 22-10 och förra natten mellan 23-10. Något måste ha funnits i kroppen på oss båda. Har känt mig så sliten den senaste tiden.

Det är höst ute och hela gräsmattan är fylld av hungriga trastar som sliter mask. 
Funderar lite på om huruvida historien ska upprepa sig. Gamle Evert var nämligen expert på att göra sig osams med trastarna. 
Varje sensommar/höst så kom han ut på trappan, så satt han där och spanade innan han hukandes sprang bort till närmsta buske med en kamikaze-trast efter sig som triumferande kunde flaxa tillbaka till sina vänner med några gula pälshår i från hans, antingen, svans eller huvud. Så fick Evert kryssa mellan, de få, buskarna vi har.
Nu är Pucko ute för att möta dem för första gången. 
"Nyfiken gul"

Men det är nyttigt att vara ute. 
Man blir SÅÅÅÅÅÅÅÅÅ trött.

7 kommentarer:

  1. Jag blir trött på att vara inne.Just nu känns magen bättre men är fortfarande lös. Kramar

    SvaraRadera
  2. Jag är ledig idag.....då kan måndagar vara underbara men tyvärr är jag förkyld också

    SvaraRadera
  3. Åh, vad härligt det ser ut att ligga där och sova!! Nä, det är verkligen inte så lätt att göra saker på en katt när den inte vill. Men det verkade som hon förstod att matte inte ville skada utan hjälpa!

    SvaraRadera
  4. Åh vad det där ser skönt ut :-) Jag ska absolut bli katt i mitt nästa liv...

    SvaraRadera
  5. Även den mest tunga måndag ljusnar vid doften att nybryggt kaffe :)

    Sv: Nä, jag förstår dig. Den väg jag cyklar till jobbet är väldigt trafikerad när jag trampar hem, och är det dessutom blåsigt är det verkligen ingen höjdare! :S

    Finns en bättre väg, men den är också någon kilometer längre, så jag får ta det osäkra för det säkra :P

    SvaraRadera
  6. Tack för den go kommetaren!! ja allt ordnar sig!
    Till och med en Måndag kan bli bra.;) om man försöker..nu gör ja som katten vilar mig lite...
    kram

    SvaraRadera
  7. Så skönt för kissarna att springa ute. Du vill inte ha en till?

    SvaraRadera