...in Cyberspace!


Hi and welcome to "Frogprincess in Cyberspace"!!!
Are you a englishspeaking visitor? Please use the Google translation tool at the right side to get my blog in a few different languages.
Please notice that my text and photos are copyrighted and I prefer to not find them elswhere in the big cyberspace.
Thank you!!!

tisdag 26 oktober 2010

"Det okända"...

...på TV4+ är ett program som jag faktiskt väljer före Ullared (som jag ändå tittar på reprisen om jag kommer i håg).

Just i den här stunden undrar jag dock om  jag inte sett några för många program eller liknande.

Jag är själv hemma i kväll, det är mörkt ute, båda katterna är nere...

För en liten stund sedan ramlade en kartong ner från hyllan över mig. Inte konstigt alls då jag konstant vibrerar bokhyllan IVAR (Jodå, det händer att jag handlar på IKEA trots vad jag skriver emellanåt) då jag sitter och knattrar på tangentbordet. Många vibrationer små under lång tid vickade säkert ner den.
MEN jag hörde nyss mystiska ljud uppifrån övervåningen som lät som att någon rörde sig eller gick några steg...
DET kan jag inte förklara.
 *Gulp*

Paranormal Activity 2 är en film som jag nog inte ska gå och se, inte i kväll iallafall... Fast jag tyckte faktiskt inte att trailern var så läskig. Fattade nog inte riktigt vad den gick ut på. Har inte sett ettan heller så det kanske skulle vara bra att börja med den innan jag uttalar mig för mycket.
Expressens recension. 

Jag är väl inte så mycket för skräckisar egentligen. 
De enda som jag faktiskt har tittat på med behållning är Poltergeist - filmerna. Jag kan iallafall säga säkert att jag sett två av dem (Är de tre eller fyra?) blir det fler filmer så tenderar det bara att upprepa sig och bli tjatigt. den svenska versionen "Besökarna" har jag för mig var lite smårolig också :-) 
Jag tycker inte om när filmer blir för våldsamma och för blodiga. Då får det hellre vara nerverna som får sig en pirrig omgång.
Det kanske är därför jag är som  jag är... när jag tänker efter.

9 kommentarer:

  1. spänning är bättre än blodigheter
    Sv: det var en ladugård som brann
    kramar

    SvaraRadera
  2. Jag tittar inte på TV såmycket nuförtiden....sitter mer framför datorn.

    SvaraRadera
  3. Jag tittar på The Event på söndagkvällarna (när jag kommer ihåg det). Jag är lite urusel på att följa serier, men det gör inte så mycket att man missar ett avsnitt här och där.

    SvaraRadera
  4. Jag gillar inte den här typen av filmer alls. Skräckisar tycker jag är otäckt, men en riktig actionfilm kan jag tycka är kul ibland.

    De är så otroliga så man förstår ju att allt är fejkat. De slåss och skjuter och spränger och får utstå en massa och sen ruskar de bara på sig lite så ligger lockarna på rätt ställe igen.

    Ha det så gott och tack för kommentarerna hos mig. Kram Ingrid

    SvaraRadera
  5. Jag tycker det är syn de inte gör mer laktosfri choklad så jag kunde äta det oftare... :)

    Tänkte dock på min tävling om en chokladfontän :)

    haha eller så känner han att han måste leva upp till sitt namn och verkar vara lite pucko :) speciellt på natten för hämnas lite :P

    SvaraRadera
  6. Jag har bara sett en poltergeist, numera blir det sällan tid för film fast jag abonnerar på två filmer per månad...
    Konstigt med fotoförbud...själv hade de ju kamera t.o.m. på toa!!! Kramiz

    SvaraRadera
  7. jag såg mycket rysare förr, i dag blir det inte så mycket rysare, ha en fin dag kram biggan

    SvaraRadera
  8. Brukar inte titta på det okända längre, men paranormal activity, och medium söker bevis, most haunted, och dom adra "spök" pogrammen på 4+ ^^

    Förstår om du blev lite rädd, man brukar ju ha alla sinnen på högspän när man har tittat på dom där pogrammen och speciellt när man är ensam hemma :P

    SvaraRadera